یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کریمی تبار

حوزه/ امام جمعه ایلام گفت: در حال حاضر باید مهمترین دغدغه متولیان اربعین فرهنگ باشد، اگر از زیرساخت اربعین سخن می‌گوییم باید بگوییم زیرساخت فرهنگی اربعین، ما چقدر توانسته ایم اربعین را در دنیا معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار امروز در دیدار اعضای برگزیده جام امید گفت: اگر اصحاب رسانه انتقاد کردند باید به آنها جایزه داده شود( تخریب نه، انتقاد) چون انتقاد عامل پیش برندگی است و در برابر آن تملق و چاپلوسی و تعریف و تمجید بی جا مخرب و عامل پسرفت می‌شود

وی افزود: در حال حاضر باید مهمترین دغدغه متولیان اربعین فرهنگ باشد، اگر از زیرساخت اربعین سخن می‌گوییم باید بگوییم زیرساخت فرهنگی اربعین، ما چقدر توانسته ایم اربعین را در دنیا معرفی کنیم؟ این از خودگذشتگی ها، ایثارها، جلوه های جذابی که ما با آنها ملموس هستیم باید معرفی کنیم، اینها جلوه های فوق العاده ای است که دنیا تشنه آنهاست، ما باید بتوانیم به زبانهای مختلف دنیا معرفی کنیم.

امام جمعه ایلام بیان کرد: نگاه فرهنگی در استان متاسفانه نگاه ضعیفی است، هم منابع در آمدی پایین است و هم از نظر مدیریتی نگاه‌های ضعیفی وجود دارد که امیدواریم این نگاه‌ها عوض شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: باید اهمیت رسانه و فرهنگ دانسته شود که مسولان راحت بتوانند هزینه کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم برخی مدیران به سطحی از آگاهی برسند و اگر چنانچه انتقاد شد اصلاح کنند نه اینکه اگر در رسانه چیزی گفته شود تذکر دهند و آن را محدود کنند، این انتقاد از عوامل پیشرفت است.

امام جمعه ایلام افزود: توانمندی هایی خوبی در استان داریم، ایده هایی که عنوان می‌شود و در مقام اجرا با توجه به محدودیتهایی که داریم و در رقابت با استان‌های قَدری که توانمندی و سابقه آنها از ما بیشتر است، با این محدودیت‌ها پیشگام شدن نشان ظرفیت اصحاب رسانه ماست که جای شکرگزاری دارد، ما نیاز داریم این تلاشی که در جام امید انجام گرفت در مجموع رسانه خودمان بتوانیم عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار عنوان کرد: رسانه قدرت فوق‌العاده ای دارد، تا جای که مقدور باشد حمایت می کنم و تا حالا هم حمایت کردم، اما وارد حاشیه نشوید، اگر بخواهیم استان مان پیشرفت داشته باشد از اهرم رسانه باید استفاده کنیم ولی وقتی وارد حاشیه ها شویم هم شخصیت خودمان پایین می آید و هم تاثیر گذاری پایین می آید، برای استان خودمان کار کنیم.

وی گفت: کار رسانه تبیین است، جایی که باید هشدار دهد باید هشدار دهد و جایی که باید محاسن گفته شود باید محاسن گفته شود و ایجاد انگیزه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha